« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Classi inferiori ~ Niži razredi | |||
0. 07:40 - 08:25 1. 08:30 - 09:15 2. 09:20 - 10:05 |
|||
grande riposo ~ veliki odmor | |||
3. 10:25 - 11:10 4. 11:15 - 12:00 5. 12:05 - 12:50 6. 12:55 - 13:40 7. 13:45 - 14:30 |
Classi superiori ~ Viši razredi | |||
0. 07:40 - 08:25 |
|||
grande riposo ~ veliki odmor | |||
4. 11:15 - 12:00 5. 12:05 - 12:50 6. 12:55 - 13:40 7. 13:45 - 14:30 |
Baš je bilo uzbudljivo danas u školi! Najprije smo se svi (učenici s učiteljicama od 1.b do 4.b) okupili u jednoj učionici. Nestrpljivo smo čekali da se upoznamo s našim današnjim gostom. Naime, ugostili smo gospodina Krešimira Čanića zanimljivog promotora raznih vrsta znanosti i autora nekoliko slikovnica iz STEM područja.
Tijekom svog predavanja naš nas je gost educirao o osnovama astronomije (veličini planeta, crnih rupa, galaksija, svemira), a u praktičnom dijelu prezentacije pri izvođenju pokusa, u kojima su aktivno sudjelovali i učenici, pokazao mogu li „jaja naučiti plivati“.
To smo pokušavali tako što smo u čašu s običnom vodom i jajetom koje smo prethodno ubacili u nju postepeno dodavali sol i pokušavali postići da, uz miješanje soli na dnu, jaje ispliva na površinu. Pobjednički je par bio onaj koji je pri tome potrošio najmanje soli.
U drugom smo dijelu „jajolike“ STEM radionice morali zavrtjeti jaje i na sekundu ga dodaknuti prstom te utvrditi vrti li se jaje i dalje ili se potpuno zaustavi. Nakon što smo zaključili da jaje ne prestaje svoju vrtnju u potpunosti, gospodin Čanić nam je objasnio da jaje u ovom slučaju zapravo „glumi“ Zemlju koju u određenom trenutku povijesti pogodi komet i kojoj se „unutrašnjost“ u tom trenutku uzburka, ali se planet zapravo i dalje vrti jer bi u slučaju njegova zaustavljanja život na njemu bio u potpunosti onemogućen: jedna strana planeta bila bi „spržena“ od Sunčeve topline, a na suprotnoj bi se sve zaledilo.
Najzanimljiviji dio radionice je bilo „sjedenje“ na jajima. Gospodin Čanić je 30-ak jaja podjednake veličine najprije opteretio teretom od nekoliko kutija i ruksakom, a nakon što ih je uklonio, na ravnu je podlogu na njih položio i jednu učenicu, dragovoljku nakon čega je utvrđeno da (ako su jaja jednake veličine i nijedno „ne strši“) – sva jaja „prežive“ bez ikakvih posljedica!
Malo je reći kakve salve oduševljenja su izazvale izvedbe i demonstracije gospodina Čanića. Nadamo se ponovnom susretu i još mnoštvu ovako zanimljivih i poučnih tema.